Select Page

Aprendre a parlar en públic

Aprendre a parlar en públic

Curs per millorar l’expressió oral de l’alumne i la seva seguretat davant un auditori, mitjançant l’adquisició d’una nova consciència corporal i el coneixement de diverses tècniques retòriques i persuasives.

 

Programa
Dilluns 28 d’octubre

17:00 a 20:00 hores

El posicionament corporal i l’emissió de la veu.

Consciència corporal i desinhibició

Dimarts 29 d’octubre

17:00 a 20:00 hores

L’escolta activa i l’empatia amb l’audiència.

La por escènica: Què la provoca i com es controla?

 

Dimecres 30 d’octubre

17:00 a 20:00 hores

El discurs en funció de l’interlocutor i el context. Exemples.

 

Dijous 31 d’octubre

17:00 a 20:00 hores

Tècniques de persuasió.

 

Hores lectives:

12 hores

Dates:

28, 29, 30 i 31 d’octubre

Horari:

17:00-20:00h

Lloc:

UNED Barcelona

Av. Río de Janeiro, 56-58

08016 Barcelona

Inscripció:

60€

Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra tipus de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada

Ponent:

Antonio Morcillo. Llicenciat en Direcció Escènica i Dramatúrgia

A qui va adreçat:

Estudiants, professionals i gent de totes les edats interessada en millorar la seva capacitat de comunicació. No calen coneixements previs, però sí tenir present que el curs serà fonamentalment pràctic i que s’utilitzaran les mateixes tècniques que en el camp del teatre per a una consciència més clara del cos i per a la projecció de la veu. Cal portar roba còmoda i una estoreta.

Objetius:

– Aprendre a comunicar-se de manera efectiva utilitzant la veu i el cos.
– Desenvolupar l’empatia i l’assertivitat en l’entorn professional i acadèmic.
– Aprendre a desinhibir-se davant el públic.
– Aprendre a jugar amb el propi estatus.
– Superar la por escènica i alliberar-se dels tics corporals i vocals que aquesta provoca.
– Potenciar la capacitat de persuasió davant una audiència o un interlocutor particular.

Metodologia:

Exercicis pràctics amb el cos i la veu i improvisacions a partir de textos i situacions, amb un anàlisi teòric posterior amb tot el grup.


Informació del Centre

UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 Barcelona
93 396 80 59
activitats@barcelona.uned.es

Cursos de Tècniques d’Estudi

Tècniques d’estudi

Corregeix i millora les teves tècniques d’estudi!! – Millora el teu rendiment!! – Aprofita de forma òptima el temps d’estudi!!

 

 
Una bona tècnica d’estudi és fonamental, ja que determinarà el teu aprenentatge i resultats acadèmics.

En interioritzar un mètode d’estudi adequat, establiràs una pauta de treball eficaç a tota la teva trajectòria acadèmica a la UNED.

Programa

ELS 4 PASSOS DE L’APRENENTATGE RÀPID I EFICAÇ: Voluntat, preparació, hàbit i pràctica.

AMBICIÓ DE RESULTATS: Autoestima, Objectius, Motivació, Inquietud, Treball i esforç, Regularitat

LA PRESA D’ANOTACIONS: Tècniques i consells útils per a prendre bones anotacions.

LA SESSIÓ D’ESTUDI: I la importància de tot el context que embolica la sessió d’estudi: factors interns i factors ambientals.

LA LECTURA: Com llegir correctament un text i alguns consells que evitessin una lectura lenta i confusa. Correcció de vicis.

ANALITZAR EL CONTINGUT DE L’ASSIGNATURA

SUBRATLLAT I RESUM: Quan, que i com subratllar, destacant les idees essencials d’un text i obtenir un resum òptim.

ALGUNS MÈTODES: Associació, Síntesi, Acrònims, Repetició

APROFITAR LES NOVES TECNOLOGIES: Aprofitar els beneficis que les noves tecnologies poden aportar al nostre estudi.

MILLORAR LA CONCENTRACIÓ: Com treure el màxim partit amb un grau de concentració òptim.

LA FATIGA MENTAL: Factors que la provoquen. I com evitar-la i combatre-la.

L’ESTUDI DIFERENCIAT O PER MATÈRIES: La importància de l’organització en l’estudi

ESTUDI GRUPAL O INDIVIDUAL: La importància del treball en equip. I saber quan s’ha d’estudiar en solitud.

COM AFRONTAR UN EXAMEN EN CONDICIONS: Organització prèvia a l’examen i alguns consells útils segons la tipologia de la prova, el contingut…

PRESENCIAL

Crèdits: 0,5 ECTS (en tràmit)

Hores lectives: 12 hores

Dates: 26, 28 i 29 d’octubre

Horari: 16:00-20:00h

Lloc: UNED Barcelona
Av. Río de Janeiro, 56-58
08016 Barcelona

Inscripció: 35€ alumnes UNED i 50€ la resta

MATRÍCULA TANCADA

Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra tipus de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada

Ponent: Xesco Montañez. Professor-tutor de la Facultat d’Educació del C.A. UNED Província de Barcelona

A qui va adreçat: A alumnes de la UNED

Objectius: Un curs de tècniques d’estudi ha d’oferir la possibilitat de millorar i corregir les tècniques adquirides, amb l’objectiu bàsic d’aprofitar de forma òptima el temps dedicat. A més, l’alumne ha de ser conscient que interioritzar un mètode d’estudi adequat establirà una pauta de treball eficaç e tota la seva trajectòria acadèmica en la UNED

Metodologia: Classes teòriques i pràctiques


ONLINE

Crèdits: 0,5 ECTS (en tràmit)

Hores lectives: 12 hores

Dates: 2, 3, 4 i 5 de novembre

Horari: 10:00-13:00h

Inscripció: 35€ alumnes UNED i 50€ la resta

MATRÍCULA TANCADA

Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra tipus de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada

Ponent: Joaquim Cabeza. Professor-tutor de la Facultat d’Educació del C.A. UNED Província de Barcelona

A qui va adreçat: A alumnes de la UNED

Objectius: Un curs de tècniques d’estudi ha d’oferir la possibilitat de millorar i corregir les tècniques adquirides, amb l’objectiu bàsic d’aprofitar de forma òptima el temps dedicat. A més, l’alumne ha de ser conscient que interioritzar un mètode d’estudi adequat establirà una pauta de treball eficaç e tota la seva trajectòria acadèmica en la UNED

Metodologia: Classes teòriques i pràctiques


Informació del Centre

UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 Barcelona
93 396 80 59
suportestudiant@barcelona.uned.es

Per què diem art a això?

Per què diem art a això?

Metodologia:

– Exposicions magistrals.
– Pràctiques per arribar a fer una crítica d’art contemporani ..
– Assistència i participació activa en les sessions.
– Visualització i comentari sobre materials audiovisuals (fotografies, pintures, curtmetratges, vídeos…).

Visió general sobre el paper de l’art contemporani a partir dels anys 60. Quan Warhol exposa l’obra “Brillo Box” podem dir que qualsevol cosa pot ser art; per tant, no sols la idea d’art canviarà, sinó també el discurs: ja es pot pensar filosòficament sobre l’art. Li donarem la volta al cervell i oblidarem el dilema de si alguna cosa és o no és art per preguntar-nos “perquè” aquesta cosa és art.
Mai més hi haurà un gran relat legitimador per a la història de l’art contemporani, infinitat de propostes i comportaments funcionaran com un pensament dins de la “postmodernitat” , per veure com s’ha anat desenvolupant des de la dècada dels setanta. Els exemples els interpretarem tant en la pintura, com en l’escultura, les instal·lacions, les accions o performances i / o al cinema.

A qui va adreçat:

A l’alumnat de Filosofia, Filologia, Pedagogia, Geografia i Història i Història de l’Art com a complement de les assignatures d’Art i el seu discurs literal. També a un públic en general que es mou interessat per descobrir un llenguatge a vegades complex que li possibilitarà entendre les obres en el moment en què visiti espais d’art contemporani.
No es necessiten coneixements previs.

Objectius:

-Analitzar el punt de partida del discurs que identifica l’art contemporani.
-Conèixer els pensadors més importants que han permès el desenvolupament de l’estètica actual.
-Assimilar diferents lectures de l’obra: filosòfica, històrica, estètica, política, social …
-Descobrir al nou espectador altres maneres de mirar.
-Identificar els nous espais i comportaments per l’art.
-Estudiar el nou paper de l’artista en les pràctiques estètiques contemporànies.
-Introduir l’art polític mitjançant una lectura postmoderna.
-Aprendre a embastar un comentari escrit sobre obres d’art contemporani.

PROGRAMA
divendres, 8 de novembre

de 18:30 a 20:30 hores

Presentació del curs i revisió del pensament de Greenberg: Breu comentari sobre continguts i estructura del curs. Greenberg i l’oposició al seu pensament de l’obra “Brillo Box” d’Andy Warhol. Per a entendre aquest dilema partirem de l’eterna pregunta
Per què diem art a això?
José Luis Subías Barrera.

divendres, 15 de novembre

de 18:30 a 20:30 hores

Una mirada a l’essència de l’art contemporani. Com ha de mirar l’obra l’espectador? Debat sobre “Art minimal i conceptual”. “Instal·lacions i intervencions “. Partim del 68. La revolta del 68 transforma definitivament l’espai i l’estètica que enteníem fins ara com a espais per a l’art. “Vídeo art, art i naturalesa”. “Les performances”. Tots aquests corrents que es donaran durant els anys 60 i principis dels 70 fonamentaran la base estètica de l’Art Contemporani fins als nostres dies.
Alba Giménez Gil.

divendres, 22 de novembre

de 18:30 a 20:30 hores

Quin és el lloc i el paper de l’artista en el món contemporani?
L’evolució dels discursos que envolten a l’art ens encaminen inevitablement cap a una nova redefinició de l’estètica, la qual cosa ens permetrà qüestionar-nos algunes preguntes: Què hi ha entre la política i la poètica? Qui són els altres? On està l’autor… potser ha mort?
Mónica Marañón Pinilla.

divendres, 29 de novembre

de 18:30 a 20:30 hores

Un passeig per l’art actual a través de la dOCUMENTA de Kassel (Alemanya). Un dels esdeveniments d’art contemporani més importants del món. Des de 1955 es duu a terme cada cinc anys amb la seva última edició en 2017. Al principi es va crear com un intent de recuperar l’art contemporani que va ser exclòs pels nazis durant la Segona Guerra Mundial. La dOCUMENTA es comprèn com un espai de tendències innovadores que doten a l’art d’un llenguatge dirigit a investigar nous paràmetres tant estéticoscomo del pensament.
José Luis Subías Barrera.

Ponents:

Alba Giménez Gil
Professora-tutora de Teoria de l’Art I i II i Tècniques i mitjans artístics.
Mónica Marañón Pinilla
Professora tutora de la Facultat de Geografia i Història
José Luis Subías Barrera
Coordinador de la Facultat de Geografia i Història del C.A. UNED Província de Barcelona

Inscripció:

El preu del curs és de 40€

Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra tipus de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada

 

Hores lectives:

8 hores

Dies i hora:

Novembre: 8, 15, 22 i 29

Divendres de 18:30 a 20:30 hores

Lloc:

UNED Barcelona
Avda. Rio de Janeiro, 56-58
08016 – Barcelona

Més informació al Centre:

UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 Barcelona
93 396 80 59
activitats@barcelona.uned.es

El Palau de la Música de Lluís Domènech i Montaner. Patrimoni de la Humanitat

El Palau de la Música de Lluís Domènech i Montaner.

Patrimoni de la Humanitat

El Palau de la Música de Domènech i Montaner. Patrimoni de la Humanitat és un curs d’extensió universitària, de caràcter monogràfic, que pretén aprofundir en el coneixement d’una de les obres cabdals, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO el 1997
Programa
Dimarts, 12 de novembre

10:00 a 13:00 hores

Introducció: Domènech i Montaner i la seva arquitectura
Orígens familiars i estudis. Les influències de l’arquitectura hispànica i europea. Gestació estilística, etapes i breu anàlisi de l’arquitectura domenequiana: forma i funció, decorativisme, organicisme i moviment, simbolisme, romanticisme, òptica, estructura i composició, llum, higienisme i monumentalisme.

Dijous, 14 de novembre

10:00 a 13:00 hores

El projecte de sala de concerts de l’Orfeó Català
Les sales de concerts a la Barcelona de finals de segle XIX. Els precedents: Els cors Clavé. La fundació de l’Orfeó Català. Les primeres passes. Els locals. La proposta a Domènech i Montaner. El projecte de sala-auditori. L’articulació externa: les dobles façanes. Les dificultats de l’espai. L’estructura arquitectònica metàl·lica. Els recurs frontissa. Els vestíbul, la sala d’assaig i espais auxiliars. La sala de concerts (platea, amfiteatre del primer i segon pis) i les sales de descans del primer i segon pis. Les obertures i el tractament de la llum. El diàleg entre l’espai interior i l’espai exterior: funcionalitat i càrrega decorativa.

Dimarts, 19 de novembre

10:00 a 13:00 hores

Visita comentada pel mateix ponent del curs al Palau de la Música i del Centre de Documentació de l’Orfeó Català a càrrec de la seva responsable, la senyora Marta Grassot.

Dijous, 21 de novembre

10:00 a 13:00 hores

             La pell decorativa 

Els problemes econòmics. L’obra dels grans artesans: La ceràmica d’autor, la ceràmica personalitzada, els paviments, els mosaics i el trencadís. Els treballs de vitralleria emplomada. L’ebenisteria: mobiliari i els dissenys dels tancaments. El treball de forja i làmpades. Els                  detalls escultòrics. La bocana del Palau. El conjunt escultòric de la cançó popular. Heràldica i simbolisme decoratiu en el Palau: l’arquitectura parlant.
El Palau construït: La primera pedra. La inauguració. El premi al millor edifici de 1908. Les campanyes d’enderroc. Les remodelacions, restauracions i ampliacions fins a l’actualitat. La declaració com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO de 1997. La revaloració del                Palau.

Dates:

Dies: 12, 14, 19 i 21 de novembre de 10 a 13h

Lloc:

UNED Barcelona

Av. Río de Janeiro, 56-58

08016 Barcelona

Inscripció:

El preu de la inscripció és de 70

Fes la inscripció

Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra tipus de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada

Ponent:

Carles Sàiz i Xiqués és llicenciat en història per la Universitat de Barcelona, té els cursos de doctorat i el DEA en Món Contemporani. Expert en la vida i l’obra de Domènech i Montaner, és autor de diferents articles, llibres i exposicions sobre l’arquitecte. És el president del Centre d’Estudis Lluís Domènech i Montaner (CEDIM), dirigeix la revista Domenechiana i és l’autor dels continguts museogràfics de la Casa museu Domènech i Montaner de Canet de Mar.

És professor tutor de la UNED des de l’any 2002 i coordina el centre UNED Sènior de Canet de Mar.

A qui va adreçat:

El curs va adreçat al públic en general i, especialment, a gestors culturals i guies turístics que vulguin incorporar nous continguts al seu treball professional sobre Lluís Domènech i Montaner i la seva obra arquitectònica.

Objetius:

– Aprofundir en la vida i obra de l’arquitecte Lluís Domènech i Montaner per entendre la seva arquitectura.
– Dotar de coneixements i habilitats als alumnes per tal que puguin identificar i analitzar a fons els elements estructurals i decoratius del Palau de la Música
– Oferir continguts de qualitat als professionals del sector turístic i cultural sobre el Palau de la Música per tal que les puguin incorporar durant les seves activitats.

Metodologia:

El curs, de dotze hores, estarà dividit en quatre sessions de les quals tres són lectives -de tres hores cadascuna-, i una quarta que es dedicarà a la ruta guiada al Palau de la Música.

La metodologia serà participativa i activa. Es pretén que els participants del curs aportin la seva visió, coneixements i experiència.

Es recomanarà als alumnes una relació de bibliografia específica sobre el tema per si es volen ampliar els coneixements adquirits.

Hores lectives:

12 hores


Informació del Centre

UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 Barcelona
93 396 80 59
activitats@barcelona.uned.es