Select Page

Conferència: Picasso y cine: vida y arte

Homenatgem a Picasso en el 50 aniversari de la seva mort per mitjà d’un discurs híbrid, basat tant en seqüències cinematogràfiques com en representacions de la seva obra artística, una manera de descobrir una vida sempre lligada a la genialitat.
Ja en el “Jove Picasso” (1994), Antonio Bardem ens mostra l’atrafegada cerca d’un estil propi en diferents etapes de la seva joventut. Mini-sèrie de ficció que s’avança al documental “Young Picasso” (2019) de Phil Grabsky.
El film “Ballet mécanique” (Léger, 1924) sintetitza en imatges els manifestos del cubisme. Tres dècades després, Henri Clouzot amb “Misteri Picasso” (1956), complementa el discurs en imprimir en pantalla la materialització de la pintura durant el procés creatiu de l’artista.
A “Sobreviure a Picasso” (1996), James Ivory tria a Antony Hopkins com a protagonista per a introduir-nos preferentment en la relació amb Françoise Gilot; sense oblidar, el seu interès per les civilitzacions antigues, les diferents disciplines artístiques, els objectes trobats… però sobretot el seu fervent desig per les dones.
En 2012, Fernando Colomo roda “La banda de Picasso”, el tema central de la qual serà el robatori de “La Gioconda” del Museu del Louvre. Una fluixa comèdia que pretenia emular l’èxit de la pel·lícula del suec Tage Danielsson “Les aventures de Picasso” (1978), on l’absurd i el grotesc la distanciaven dels circuits comercials.
Finalment, hem de considerar la sèrie americana “Genius: Picasso”, filmada en 2018 amb Antonio Banderas, i encara que al principi fa l’efecte de ser una miqueta superficial, resulta acceptable en permetre’ns observar la fusió “art/vida” en la trajectòria artística de Pablo Ruiz Picasso.

PROGRAMA

16 de maig

18:00 hores

Video: Suena Guernica. Christina Rosenvinge.
Breu exposició del que entenem per cubisme.
Visualització i comentari d’imatges i seqüències respecte a la fusió art/vida en l’obra de Picasso.

20 de maig

11:30 hores

Visita al Museu Picasso

Idioma:

Castellà

Dia i hora:

Conferència: Dimarts 16 de maig a les 18:00 hores
Sortida: Dissabte 20 de maig a les 11:30 hores

Lloc de la conferència:

UNED Barcelona
Avinguda Rio de Janeriro, 56-58
08016 Barcelona

Ponent:

José Luis Subías Barrera. Professor tutor d’art contemporani i cinema

Preu de la inscripció:

La conferència és gratuïta, tot i que t’has d’inscriure i si vols anar al Museu Picasso, el cost és de 8€ per àmbit UNED i 10€ per a la resta.

Inscripcions a:

 

A qui va adreçat:

A tota el públic interessat en la figura de Pablo Ruiz Picasso.

Objectius:

Fer memòria en el 50 aniversari de la mort de Picasso.
Revisar la seva trajectòria.
Comprendre un estil fonamentat en el cubisme.
Veure la influencia de les dones en la seva pintura.
Visionar seqüencies de films que reflecteixen el seu geni.
Descobrir la creativitat mitjançant les imatges cinematogràfiques.
Gaudir de la seva poesia.

Metodologia:

Movie Maker on destacarem el sentit de les obres respecte a la imatge cinematogràfica.

Més informació al Centre:

UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 Barcelona
93 396 80 59
activitats@barcelona.uned.es