Moments musicals. Les músiques, els estils, els compositors
Una proposta per a compartir les nostres músiques, per parlar de compositors, estils, repertoris… sempre entenent l’audició musical com a experiència viscuda.
Actualment tendim a escoltar música en solitari, a través de ginys tecnològics de tota mena… Aquest vol ser un espai per a gaudir de la música en comú, i per a escoltar-la de manera activa i compartida, aprofundint en aspectes històrics, estètics o tècnics, i reflexionant, juntes i junts, sobre tot allò que ens aporta el fet musical.
Schubert ens presta amablement el títol del curs, per tal d’expressar la idea d’instantània: a partir d’un fragment, reconstruir l’univers. I ho farem entre totes i tots, a cau d’orella, confidencialment: perquè parlar de música és parlar de vivències, emocions, vincles, identitats…
PROGRAMA
Presentació del curs
Sessió introductòria sobre els rudiments de l’audició i l’apreciació musical: com escoltem?
A la recerca de conceptes històrics
Tot partint de conceptes generals (forma, textura, harmonia, melodia…), anem reconstruint la història de la música, retrobant les grans obres i els seus mestres, des del Barroc fins la música contemporània.
Per les seves obres els coneixereu…
Triarem alguns compositors representatius i ens acostarem al seu perfil humà, a partir de la seva obra
Els gran gèneres
Audició i comentaris d’una selecció d’obres representatives dels diferents gèneres
-l’òpera, l’oratori, el lied, la simfonia, la música de cambra, la música de cinema…
A la recerca de moments musicals.
La música està a tot arreu i qualsevol excusa és bona per parlar-ne: una ciutat, un llibre, una idea… Partirem d’un fet extramusical per a abordar un aspecte musical des d’un punt de vista diferent, interdisciplinar.
Si me la taral·leja…
Acabarem el curs amb una o dues sessions participatives en que els alumnes presentaran i compartiran les seves músiques: les nostres músiques!.
Bibliografia
Hores lectives
30 hores
Dia i hores:
Dimarts de 11:30 a 13:30 hores
Calendari:
Setembre: 19 i 26
Octubre: 3, 10, 17, 24 i 31
Novembre: 7, 14, 21 i 28
Desembre: 5, 12 i 19
Gener: 9
Lloc:
UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 – Barcelona
Idioma:
Català
Ponent:
Francesc Conesa Professor tutor de la UNED Sènior
Inscripció:
Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra mena de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada.
Tornar a oferta Sènior
Per a més informació al Centre:
UNED Barcelona
Avinguda Rio de Janeiro, 56-58
08016 – Barcelona
senior@barcelona.uned.es