Select Page

El segle XX és un segle especialment històric, que ha vingut anticipat per un segle XIX intens i que ha marcat un trepidant segle XXI. La tercera i quarta parts d’aquest curs se centra en la major guerra mundial que mai abans va existir: la Guerra Freda. Una guerra atípica, inèdita, única (perquè no hi havia hagut abans una altra semblant, i perquè per primera vegada l’armament nuclear podria haver portat al món a ser destruït fins a 12 vegades).
Aquest curs exposarà els secrets de com es va forjar una nova guerra mundial després de la fatídica i insuperable Guerra de Hitler, i com aquesta es va desenvolupar fins a 1969, any culminant que parteix en dos aquesta conflagració mundial que no va tenir camps de batalla com els de les dues anteriors guerra mundials, i es va estendre a diferents escenaris geogràfics amb una expansió més global que mai.

PROGRAMA
1. El final de la II Guerra Mundial i la postguerra/preguerra
2. La divisió del món en dos blocs que tornarien a enfrontar-se
3. La Guerra Freda en els seus conflictes (Corea, Vietnam)
4. La construcció del Muro de Berlín i el nou escenari de divisió
5. Els anys seixanta: nova generació ja no de postguerra però sí en guerra
6. Els riscos d’atac nuclear definitiu i la crisi dels míssils de Cuba

Bibliografia

Dia i hores:

Dilluns de 16:00 a 17:30 hores

Hores lectives:

9 hores

Calendari:

setembre: 22 i 29
octubre: 6, 13, 20 i 27

Preu matrícula:

30€

Idioma:

Castellà

Modalitat:

Virtual en directe i diferit
Servei tècnic: 93 606 56 92

Ponent:

Xavier Garí de Barbarà. Historiador

Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra mena de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada.

Tornar a activitats i cursos

Per a més informació:

UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 – Barcelona
activitats@barcelona.uned.es