L’anglès és la llengua més freqüentment utilitzada per gent de diversos països per comunicar-se. El terme “globish” (global English) fa referència a aquesta comunicació global en anglès. Aquest “Globish” és, per tant, el llenguatge dels no-natius: senzill, directe i amb estructures gramaticals clares, facilitant així la comunicació de forma eficaç.
Amb el pretext d’un viatge, practicarem aquest anglès global en diversos contextos reals (hotel, restaurant, aeroport…) per consolidar el nostre coneixement i augmentar la nostra autonomia comunicativa.
Objectius:
• Refermar i ampliar el coneixement i la confiança necessaris per comunicar-se en contextos reals diferents.
• Ser capaç de desenvolupar-se en interaccions socials senzilles utilitzant qualsevol de les quatre habilitats lingüístiques: comprensió i expressió oral (listening i speaking) i comprensió i expressió escrita (reading i writing).
• Afermar i ampliar el coneixement per a comunicar-se en contextos reals diferents.
• Desenvolupar la confiança necessària per a desembolicar-se en interaccions socials senzilles utilitzant qualsevol de les quatre habilitats lingüístiques: comprensió i expressió oral (‘listening’ i ’speaking’) i comprensió i expressió escrita ( ‘reading’ i ‘writing’).
Metodologia:
Participativa i interactiva. Les activitats seran variades i funcionals amb l’objectiu de dotar a l’alumne d’eines bàsiques per a comunicar-se en anglès. Es pretén crear un entorn col·laboratiu i dinàmic on cada alumne desenvolupi la seva habilitat comunicativa de manera agradable i satisfactòria. Es farà especial èmfasi en les dues destreses orals: ‘listening’ i ‘speaking’
PROGRAMA
El programa contempla els continguts del nivell A2/B1 del MECRL (Marc Europeu Comú de Referència de les Llengües), però s’adaptarà a les característiques del grup i serà permeable a les necessitats dels alumnes.
Es preten cobrir els aspectes següents: comunicatius (A), gramaticals (B) i de vocabulari (C):
1.- Rutines i activitats diàries.’Lifestyles’
A. Descripció d’activitats, estils de vida i personalitat.
B. Repàs de verbs freqüents. Present simple i present continu.
C. Vocabulari d’informaciò personal. Adverbis de freqüència.
2.- Parlar del passat. ‘The way we were’
A. Expressar experiències passades. Explicar anècdotes i fets ja acabats.
B. Passat simple i passat continu. Verbs irregulars.
C. Connectors de temps (time sequencers). Expressions de temps present i passat.
3.- Moure’s en una ciutat desconeguda ‘Finding my way’
• Parlar sobre llocs d’interès i facilitats a una ciutat desconeguda. Preguntar i donar adreces.
• Donar instruccions. Expressar contrast. Partícules interrogatives compostes.
• Vocabulari de viatge (transport, documentació, compres, allotjament…). Preposicions de temps i lloc.
4.- Descripció de llocs, persones i situacions ‘What is it like?’
A. Parlar de llocs, persones, edificis etc i descriure els trets més característics.
B. Comparatius i superlatius. Comptables i incomptables. Present perfecte.
C. Adjectius descriptius. Adjectius -ed/-ing.
5.- El món que ens envolta ‘Beyond the neighbourhood’
A. Donar opinions sobre fets, pel·lícules, llibres, situacions, etc.
B. Pronoms d’objecte (object pronouns). Oracions finals, de causa i conseqüència.
C. Vocabulari relacionat amb la salut, treball, tecnologia, problemes socials, etc.
6.- Plans i ambicions. El futur. ‘Planning a trip’’
A. Comunicar plans de futur, fer prediccions, expressar desitjos i expectatives.
B. El futur amb ‘will’, ‘going to’ i present continu. Primer condicional.
C. Prefixos i sufixos habituals. Paraules compostes.
7.- Fer recomanacions i suggeriments.’I think you should’
1. Donar consells, fer suggeriments, recomanar llocs, menjars, pel·lícules, etc
2. Verbs modals.
3. Vocabulari relacionat amb l’actualitat (medi ambient, canvis socials…) Advantages e inconvenients.
Les activitats seran variades i funcionals per tal de dotar l’alumne d’eines bàsiques per comunicar-se en anglès, tot creant un entorn col·laboratiu i dinàmic on cada alumne desenvolupi la seva aptitud de manera agradable i satisfactòria.
Es pretén crear un entorn col·laboratiu i dinàmic on cada alumne desenvolupi la seva habilitat comunicativa de manera agradable i satisfactòria. Es farà un èmfasi especial en les dues destreses orals: ‘listening’ i ‘speaking’
Bibliografia
– BBC Learning English bbc.co.uk
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/6-minute-english
– Islcollective.com https://en.islcollective.com/english-esl-video-lessons
– ESL Listening quizzes https://www.esl-lab.com/easy/
– Kathoot Kahoot.it
– British Council:
https://www.teachingenglish.org.uk/teaching-resources/teaching-adults/lesson-plans
– Altres pàgines web:
isabelperez.com
cambridgeenglish.org
liveworksheets.com
– English File Pre-intermediate
Dia i hores:
Dijous de 18:00 a 20:00 hores
30 hores lectives
Calendari:
febrer: 5, 12, 19 i 26
març: 5, 12, 19 i 26
abril: 9, 16 i 23
maig: 7, 14, 21 i 28
Idioma:
Anglès / Castellà
Lloc:
UNED Cornellà
Centre Cultural García Nieto
C/Mossèn Andreu, 15, 3a planta
08940 – Cornellà de Llobregat
Professora Tutora:
Consuelo Moral Pacios
Devolució de l’import de la inscripció: es farà la devolució de l’import per motius imputables al Consorci, per manca de matrícula, i per a qualsevol altra mena de devolució caldrà presentar la petició degudament justificada.
Tornar a assignatures Sènior
Per a més informació:
UNED Cornellà
Centre Cultural García Nieto
C/Mossèn Andreu, 15, 3a planta
08940 – Cornellà de Llobregat
93 376 70 11
info@cornella.uned.es
