Aquest curs està dissenyat per oferir recursos pràctics i aplicables per a la gestió de l’estrès i l’ansietat associats a l’afrontament de les proves avaluatives escrites (exàmens) de la UNED.
Al llarg de la sessió es treballaran estratègies per millorar l’organització i la preparació de la prova, així com eines per a la gestió de l’ansietat abans, durant i després dels exàmens.
Objectius:
Presentar i posar en pràctica diferents recursos teòrics i pràctics que permetin a l’alumnat afrontar els exàmens de la UNED amb més seguretat, control emocional i eficàcia acadèmica.
Metodologia:
Metodologia teoricopràctica, amb una distribució aproximada del 30 % de continguts teòrics i el 70 % d’activitats pràctiques i vivencials.
Adreçat a:
Adreçat a tot l’alumnat de la UNED, especialment a aquelles persones que es perceben com a molt o moderadament ansioses davant els exàmens, o que consideren que la millora del seu rendiment acadèmic passa per una gestió més eficient de l’estrès.
PROGRAMA
Introducció i avaluació inicial (test sobre estrès)
Característiques generals de l’ansietat
Factors determinants de l’ansietat davant els exàmens
Impacte de l’estrès i l’ansietat en el rendiment acadèmic
Estratègies de prevenció i gestió de l’ansietat
Intervencions psicològiques efectives aplicades al context dels exàmens
Idioma:
Castellà
Modalitat:
Presencial i Virtual en directe i diferit
Servei tècnic: 93 606 56 92
Ponent:
David Campos Martín. Professor-Tutor Facultat de Psicologia UNED Barcelona. Orientador escolar (GC). Psicòleg General Sanitari.
Per a més informació:
UNED Barcelona
Av. Rio de Janeiro, 56-58
08016 – Barcelona
activitats@barcelona.uned.es
