Les llengües estrangeres prenen més i més importància en la nostra vida quotidiana a causa de la globalització que afecta la nostra societat i, sovint, també degut a la necessitat personal de viatjar a països estrangers per tal d’enriquir-nos culturalment i de viure noves experiències
Aquest és un curs adreçat a persones amb nocions bàsiques de la llengua anglesa. L’objectiu bàsic del curs és poder cobrir la necessitat de comunicar-nos i entendre als altres en situacions quotidianes i contextos reals i propers a les necessitats i els interessos dels/ de les alumnes.
El fil conductor de cada sessió serà la música. Cada sessió girarà entorn a una cançó a partir de la qual ens endinsarem en aspectes culturals i/o situacions quotidianes amb l’objectiu d’avançar en l’aprenentatge de la llengua anglesa.
El curs contempla treballar les diferents destreses del llenguatge (language skills) inherents en tot aprenentatge lingüístic. Aquestes destreses són: la comprensió oral (listening), l’expressió oral (speaking), la comprensió escrita (reading), l’expressió escrita (writing) i l’ampliació del repertori lingüístic (grammar and vocabulary). El curs també té com a objectiu ampliar el coneixement sociocultural de països d’arreu del món.
Durant el curs, ens basarem en l’ampliació del repertori lingüístic (grammar and vocabulary) i es proposen activitats per millorar les diferents destreses involucrades en l’aprenentatge lingüístic; comprensió lectora (reading) comprensió oral (listening), producció oral (speaking) i producció escrita (writing).
Les activitats estan dissenyades per tal que els alumnes amb un nivell preintermedi (pre-intermediate) de coneixements de la llengua anglesa (nivell A2.2 del marc europeu comú de referència de les llengües) en puguin fer un seguiment adequat i puguin avançar en l’adquisició d’estructures lingüístiques i millora de les diferents destreses referides anteriorment.
Les sessions s’han creat amb l’objectiu que l’alumnat rebi un input mitjançant la música des del qual treballar o repassar aspectes teòrics per després passar a dur a terme activitats que ofereixen a l’alumnat l’oportunitat d’adquirir els coneixements de manera més pràctica, dinàmica i interactiva.
Objectius
– Aprofundir el coneixement gramatical i lèxic de la llengua anglesa.
– Adquirir confiança i fluïdesa en les interaccions orals.
– Adquirir estratègies per la comprensió oral.
– Valorar el progrés individual en la millora de les diferents competències lingüístiques.
– Valorar la riquesa sociocultural.
– Compartir experiències amb relació al nostre contacte personal amb diverses cultures.
– Crear debats sobre diferències i similituds lingüístiques i socioculturals.
Metodologia
El curs està dividit en 15 sessions de caràcter presencial de 2 hores cadascuna (30 hores en total). Les sessions combinaran explicacions per part de la professora, i la pràctica de cadascuna de les destreses lingüístiques mitjançant activitats en suport paper, la projecció de vídeos, la reproducció d’àudios, així com activitats interactives utilitzant suports digitals i diferents materials.
S’utilitzaran els recursos que ofereix internet per al desenvolupament de les classes i també fotocòpies per a facilitar millor la comprensió dels continguts per part de l’alumnat. Es crearan diàlegs amb l’alumnat per tal d’afavorir l’adquisició dels coneixements explicats a l’aula. Es demanarà a cada alumne que faci una petita exposició oral al llarg del curs.
Els alumnes podran emprar com a suport tot el ventall de possibilitats que ofereix internet en la preparació i desenvolupament de l’assignatura. La professora oferirà un llistat de links on es podrà trobar tota aquesta informació i es podran fer activitats de consolidació i/o ampliació.
PROGRAMA
• GRAMÀTICA
Temps verbals per expressar fets presents (Present Simple & Present Continuous)
Adverbis de freqüència
Verbs modals (Must, Have to, Can, Should, Might & May)
Temps verbals per expressar fets futurs (Will & Be going to)
Forma comparativa i superlativa dels adjectius
Substantius comptables i incomptables
Primer condicional
• VOCABULARI
Aficions i interessos
Professions
Menjar i restaurants
Temps meteorològic
Descripció personal – física i de personalitat
Cases i edificis
Oci
Relacions interpersonals
Bibliografia
– Essential Grammar in Use. Fourth Edition. Murphy, Raymond (CUP)
– English Grammar in Use. Fifth Edition. Murphy, Raymond (CUP)
– English Vocabulary in Use. Pre-intermediate and Intermediate. Redman, Stuart (CUP)
– Liveworksheets.com
– Kahoot.it
– Edpuzzle.com
– Azlyrics.com
– Edu365.cat
– Youtube.com
– Islcollective.com
– Cambridgeenglish.org
– Teachingenglish.org.uk
Dia i hores:
Dijous de 18:00 a 20:00 hores
30 hores lectives
Calendari:
octubre: 2, 9, 16, 23 i 30
novembre: 6, 13, 20 i 27
desembre: 4, 11 i 18
gener: 8, 15 i 22
Idioma:
Anglès
Lloc:
Aulari CRTTT – Escola de Teixits
Plaça Indústria, sn
03860 Canet de Mar (Barcelona)
Professora Tutora:
Andrea Martínez Montes
Inscripcions:
Tornar a assignatures Sènior
Per a més informació:
UNED Canet de Mar
Edifici Vil·la Flora
Gavarra, s/n
03860 Canet de Mar (Barcelona)
93 795 46 25
info@canet.uned.es